Prečo je šťastie dôležitou otázkou biznisu?

Ak premýšľate, prečo sa otázkou šťastia zaoberať, tu je pár faktov o tom, že šťastie je naozaj dôležitou otázkou biznisu.

Vo výskume S.Achora (HBR, 2012) sa potvrdilo, že šťastní ľudia:

- dosahujú o 56% vyššie predaje
- sú 3 krát kreatívnejší
- sú o 31% viac produktívnejší
- bývajú o 40% viac povyšovaní
- majú o 23% menej prejavov únavy a vyhorenia
- sú 6 krát viac angažovaní
- dožívajú sa o 39% častejšie veku 94 rokov
 

Tento výskum uskutočnil v spolupráci s Gallup inštitútom v r. 2012 v 142 krajinách, vrátane Slovenska. Na základe výsledkov odhaduje, že iba 13% zamestnancov je angažovaných (šťastných) v ich práci v kontraste voči 24% zamestnancom, ktorí  sú “aktívne” demotivovaní (nešťastní) - aktívne podkopávajú svojich šťastných kolegov a ich úsilie a nasadenie. Zvyšných 63% zamestnancov nie je angažovaných (sú neštastní) a len zabíjajú svoj čas v práci.

Shawn Achor je tvorcom metodológie The Orange Frog™, úspešným vzdelávateľom a speakerom, uznávaným predstaviteľom pozitívnej psychológie a autorom dvoch diel – The Happiness Advantage a Before Happiness. Dvanásť rokov sa zaoberal štúdiom štastia na Harvarde, jeho TED Talk patrí medzi 20 najpozeranejších a Oprah Winfrey sa o ňom vyjadrila ako o ďalšom revolucionárovi vzdelávania do čias Stephena Coveyho (7 návykov skutočne efektívnych ľudí).